Publicerad i Artiklar

Grönsakerna som svenskar älskar mest

Svenskarnas favoritgrönsaker är tomat, potatis och morötter.

Läs mer här.

Eftersom jag älskar grönsaker, är det svårt att välja, men jag skulle nog säga att mina favoriter är avokado, grönkål och tomat, tätt följda av vitkål, gurka och olika kålväxter, rotfrukter, olika löksorter (utom vitlök som jag för övrigt inte ens tål) med mera. Egentligen är det nog enklare att säga vad jag inte tycker om. Förutom kaffe, lakrits och en massa kryddor är det inte så mycket. Bara rotselleri, blekselleri och bovete.

Författare:

Vegan who writes, reads, watches movies, loves animals... Vegan, som skriver, läser, ser på film, älskar djur, står på de svagas sida. Författare, bokförläggare, korrekturläsare och språkmästare.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.