Publicerad i Övrigt

Gräsänder

Där vi bodde förut fanns det en damm i trädgården, eller snarare på gården, för en trädgård var det egentligen inte. Killen vi köpte huset av hade byggt en sorts linbana som gick över dammen. Jag vet inte om han badade där också, för det mesta var borttaget. Kvar fanns det en liten träplatta uppe i ett träd. En dag såg jag att änderna som bodde i närheten lekte där och slängde sig ut över dammen. Honan upptäckte att jag tittade och sen slutade leken. Jag har ett foto men tyvärr syns nästan inget. Ögat ser bättre än kameran. Änderna brukade också ha parmiddag. Det var tre – fyra par som låg och paddlade i dammen. Vi såg aldrig boet, men jag tror att de hade ägg i buskaget.

Författare:

Vegan who writes, reads, watches movies, loves animals... Vegan, som skriver, läser, ser på film, älskar djur, står på de svagas sida. Författare, bokförläggare, korrekturläsare och språkmästare.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.